APS-therapie

APS-therapie is een wetenschappelijk onderzochte behandeling die werkt op basis van microstroom.  Door het plakken van elektrodes rondom bepaalde spieren of gewrichten kunnen pijnklachten worden bestreden. Door het aanbrengen van oorclips wordt ook de energie-aanmaak verbeterd en worden de  stressklachten verminderd.

APS staat voor Actie Potentiaal Simulatietherapie. Hierbij wordt de natuurlijke geleiding nagebootst in de zenuwbanen. Hierdoor wordt de lichaamseigen zenuwgeleiding gestimuleerd waardoor de bloedsomloop en de afvoer van afvalstoffen verbetert, en er stoffen worden aangemaakt die de pijn verminderen en de energie opwekken.

De cliënt kan 2 à 3 maal per week langskomen in de praktijk voor een APS-behandeling of er kan een APS-apparaat onder begeleiding gehuurd worden.

Hier volgt een opsomming van klachten die regelmatig behandeld worden met APS-therapie:

achillespees en andere peesontstekingen

alle klachten van het bewegingsapparaat

artritis

sportblessures

tennisarm

whiplash

APS-therapie is één van de meest veilige manieren van behandelen. Desondanks zijn er toch een aantal situaties waarbij APS-therapie niet mag worden toegepast:

elektrische implantaten (bv. pacemaker)

epilepsie

kanker

kinderen onder de 4 jaar

zwangerschap

recentelijk hersen- of hartinfarct of acute trombose (minder dan 3 maanden)

APS-therapie kan veilig gebruikt worden bij knie- en/of heupprothesen of andere prothesen of metalen implantaten.

Voor meer informatie verwijzen wij u naar de BVAT, beroepsvereniging voor APS-therapeuten:

www.bvat.nl

Wetenschappelijke referenties